شهید پنجعلی اکرمی قوشچی

شهیدی که اجازه شهادتش را از حضرت معصومه سلام الله علیها دریافت کرد.

شهید پنجعلی اکرمی قوشچی

شهیدی که اجازه شهادتش را از حضرت معصومه سلام الله علیها دریافت کرد.

شهید از زبان شهید

پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۰۶:۲۲ ب.ظ

اکرمی بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن تحصیل به صورت پاره وقت، در سپاه فعالیت می­کرد و به صورت مستمر در مساجد سطح شهر از جمله مسجد بازارباش و فاطمیه ارومیه حضور داشت (که بعد از شهادت ایشان، پایگاه مقاومت بسیج مستقر در مسجد فاطمیه ارومیه به نام ایشان مزین گردید). برای مبارزه با بی­سوادی مدتی با نهضت سواد آموزی همکاری نمود و چند صباحی هم در جهاد سازندگی مشغول شد. به طوری که در سنگر جهاد سازندگی در مزارع حضور یافته و حتی در جمع آوری محصولات کشاورزی به کشاورزان زحمتکش کمک می­کردند. در چهارم بهمن سال 1359 یکی از صمیمی­ترین دوستانش به نام غلامرضا سلیم امینی(*) که او را برادر خطاب می کرد، به درجه رفیع شهادت نایل آمد. پنجعلی در دفترچه خاطراتش به شهادت این بزرگوار اشاره نموده و نوشته اند:

«شهادت برادرم غلامرضا سلیم امینی مبارک باد، این شهید در 4/11/59 به شهادت رسیده است. روحش شاد و راهش پایدار باد. تا خون در رگم جریان دارد خونت به هدر نرفته است. به یاری خدا پیروزی از آن ماست.»

 

(*)غلامرضا سلیم امینی متولد 1339 در شهرستان ارومیه است. وی پس از طی دوره تحصیلی راهنمایی وارد ارتش شد تا در نیروی هوایی مشغول خدمت شود ولی از آنجائی که وضعیت وقت ارتش با روحیه‌ دینی و مذهبی وی سازگاری نداشت از ارتش خارج شد و در دبیرستان مشغول تحصیل شد.

او که شیفته تعالیم اسلام و تشنه خدمت به محرومین جامعه بود بعد از انقلاب و تشکیل کمیته ارزاق در شهرستان ارومیه اولین فردی بود که از طرف کمیته مأمور آذوقه رسانی به فقرا و محرومان شهر شد.

در همان ابتدای شروع جنگ تحمیلی و زمانی که تنها دو ماه از شروعش می گذشت کار و تحصیل را رها و سلاح رزم به دست گرفت و راهی جبهه جنگ حق علیه باطل گردید و زمانی که تنها 26 روز از آغاز جهاد شهید بزرگوار می گذشت در 4 بهمن ماه سال 1359 در کربلای آبادان و در کنار رود بهمن شیر و به هنگام دیده بانی به فیض عظمای شهادت نایل آمد.

 

  • حسین غفاری

شهید غلامرضا سلیم امینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی