شهید پنجعلی اکرمی قوشچی

شهیدی که اجازه شهادتش را از حضرت معصومه سلام الله علیها دریافت کرد.

شهید پنجعلی اکرمی قوشچی

شهیدی که اجازه شهادتش را از حضرت معصومه سلام الله علیها دریافت کرد.

بچه های انقلاب

دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۰۵:۳۳ ب.ظ

 

خاطره ای از آقای شمس الدین خلیل زاده

با پنجعلی اکرمی قوشچی از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۸ در دبیرستان امیرکبیر ارومیه همکلاس بودیم.

در اوایل شروع حرکت های مردم انقلابی در ارومیه آقای عسگر دژکام (مربی دینی) و پنجعلی بعنوان لیدر بچه های انقلابی بودند هرموقع مرحوم حاج آقاحسنی فراخوان میداد پنجعلی صبح همان روز محرمانه به ما اطلاع می داد و ما هم از مدرسه جیم شده و به به مسجد اعظم می رفتیم.

یک روز آقای دیلمقانی که مدیر مدرسه بودند، از این موضوع مطلع شد. صبح فردایش در مراسم صبحگاهی پشت بلندگو اسم پنجعلی را بعنوان دانش آموز متخلف اعلام کرد و تهدید کرد چنانچه این مسائل ادامه یابد، این افراد ضمن اخراج از مدرسه به اداره امنیتی معرفی خواهند شد. غلامحسن منتظر و محمدتقی فرفر قره باغ و جواد اشتری(*) هم جزو دوستان و یاران بچه های انقلابی مدرسه بودند.

شهید پنجعلی در بحبوبه بحران اواخر حکومت ستم شاهی همیشه پیشتاز بچه های انقلاب در دبیرستان امیرکبیر بودند. خدایش رحمت کند.

(*) جواد اشتری در سال 1341 در شهرستان پیرانشهر به دنیا آمد. وی به جهت اینکه پدرش ارتشی بود به شهرستان سلماس منتقل و سپس در ارومیه ساکن شده و دورة دبیرستان را در مدرسه امیرکبیر با اخذ مدرک دیپلم به پایان رسانید.

جواد پس از اتمام تحصیلات داوطلبانه به خدمت مقدس سربازی اعزام می شود. تا اینکه در تاریخ 27 مرداد ماه 1361 در منطقه کوشک اهواز به درجه رفیع شهادت نائل می گردد. مزار شهید در گلزار شهدای باغ رضوان می باشد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی